Coördinator

Aansturen van een team Verhuurmakelaars en ondersteuning van Manager Wonen waarbij ik verantwoordelijk was voor de coördinatie van de dagelijkse werkzaamheden en het adviseren bij de jaarlijkse beoordelingen. Het geven van functionele sturing aan controle inkomensregistratiebeleid en algemeen beleid.

Interim

Vanaf 2008 tot 2018 ben ik actief geweest als Interim medewerker voor diverse woningcorporaties,  waarbij mijn specialisatie met name in de corporatiebranche ligt. Diverse functies bekleedt zoals verhuurmakelaar, woonconsulent, consulent wijk en ontwikkeling en coördinator. In die periode ook een uitstap gemaakt als kopers begeleider in de commerciële branche.

Teamleider

Als teamleider ben ik met name gericht op het uitvoeren van het bewaken en integreren van processen, professionaliseren en coachen van medewerkers. Voorwaarden creëren om teams optimaal in hun rol te laten functioneren door te goed te faciliteren. Input leveren voor de kwartaal en jaarcijfers, jaarlijkse beoordelingen en de  eind-verantwoordelijkheid pakken in het kader van passend toewijzen. 

Consulent Wijk & Ontwikkeling

Leefbaarheid (woonmilieu is ontwikkeld ten gunste van het wonen en de woonomgeving)
Zorg dragen voor het opzetten en onderhouden van en samenwerken met individuele en collectieve netwerken tussen bewoners en professionals in het kader van wijkgericht werken, het woon- en leefklimaat en sociaal beheer.
Motiveren en stimuleren van bewoners op het versterken van sociale contacten en het bevorderen van de leefbaarheid in de wijken en buurten. Het opzetten en uitvoeren van leefbaarheidsprojecten en input geven aan omgevingsplannen. De ontwikkelingen en signalen uit de buurt en wijk signaleren en deze te analyseren en te vertalen naar het eigen vakgebied. De corporatie vertegenwoordigen zowel naar individuele en collectieve klanten als naar maatschappelijke instellingen (zoals gemeente, politie, maatschappelijk werk, zorginstelling

Bewonersbegeleider

In de crisistijd een uitstap gemaakt naar de aannemer waarbij ik voor een woningcorporatie in Nijmegen een 2 jarig project mocht begeleiden waarbij 407 woningen zowel binnen als buiten werd aangepakt. Het was een uitdagend project met een aantal taakstellende eisen waren zoals het opwaarderen van energielabel F naar B, verbetering van comfort en veiligheid, met behoud van uitstraling en karakter van de wijk. Dit alles in bewoonde toestand.

Het samenwerkingsverband Groot Onderhoud 2.1 heeft bij de Nederlandse Duurzaam Bouwen Awards de award gewonnen in de categorie 'duurzaamste ketenintegratie'. Inzet was de renovatie van 407 woningen van Portaal in het Nijmeegse Willemskwartier, waar zeven partijen in nauwe samenwerking de klus klaren. 

Projectconsulent

Het organiseren en monitoren van bewonersparticipatie van bewonersgroepen bij vastgoedprojecten (renovatie of sloop/nieuwbouw). Het bepalen van stappen die binnen het vastgoedproject moeten worden genomen om (in)formele participatie van bewoners te bewerkstelligen. Organiseren van bijeenkomsten en huisbezoeken om voldoende draagvlak te creëren voor vastgoedproject en of renovatie om zo een optimale doorgang te realiseren. Dit betekent onder andere: verantwoordelijk voor de bewonersparticipatie/communicatie en de totstandkoming van een Sociaal Plan. Het coördineren van het proces van (her)huisvesting van groepen bewoners tijdens renovatiewerkzaamheden en bij complexen die gesloopt gaan worden. Tevens ben ik een

Daarnaast ben je onderdeel van het projectteam vastgoedprojecten en regelt de logistieke, sociale, organisatorische en administratieve aspecten. Je levert een bijdrage aan het in beeld
brengen van profiel van de bewoners in renovatie en sloop- nieuwbouw projecten. De projecten coördineren en begeleiden.

Kopersbegeleider

Eerste aanspreekpunt voor koper over zijn nieuwe woning. Alle voorkomende vragen beantwoorden omtrent voortgang bouw, oplevering, meer- en minderwerk  indeling woning en klachten voor en na oplevering. De schakel zijn en/of bemiddelaar tussen de klant en bouwopzichter en aannemers. Aanspreekpunt betreffende GIW-garantie en waarborgregeling m.b.t. SWK. Ondersteuning op administratief vlak zoals versturen van brochures, het opstellen van koop- en aannemersovereenkomsten. Ook de opleverklachten beoordelen en uitzetten en bemiddelen van de twee partijen is een onderdeel van deze functie.

Consulent Wijk & Ontwikkeling

Leefbaarheid (woonmilieu is ontwikkeld ten gunste van het wonen en de woonomgeving)
Zorg dragen voor het opzetten en onderhouden van en samenwerken met individuele en collectieve netwerken tussen bewoners en professionals in het kader van wijkgericht werken, het woon- en leefklimaat en sociaal beheer.
Motiveren en stimuleren van bewoners op het versterken van sociale contacten en het bevorderen van de leefbaarheid in de wijken en buurten. Het opzetten en uitvoeren van leefbaarheidsprojecten en input geven aan omgevingsplannen. De ontwikkelingen en signalen uit de buurt en wijk signaleren en deze te analyseren en te vertalen naar het eigen vakgebied. De corporatie vertegenwoordigen zowel naar individuele en collectieve klanten als naar maatschappelijke instellingen (zoals gemeente, politie, maatschappelijk werk, zorginstelling

Verhuurmakelaar

Als verhuurmakelaar ben je verantwoordelijk voor je eigen woningen waarbij je voornamelijk bezig bent met de voor en eindinspecties van een woning en de daarbij alle voorkomende werkzaamheden uitvoert tot de daadwerkelijke verhuur. Het doen van opnames met aannemers voor woningen waarbij renovatie noodzakelijk is, waarbij  mutatiebonnen gemaakt moet worden is een voorbeeld hiervan. Bezichtigingen is ook een onderdeel van werkzaamheden en het informeren van huurders over het gehele proces vanaf moment opzeggen tot verhuur. Hierbij ben je verantwoordelijk voor alle  voorkomende administratieve werkzaam-heden op kantoor om de woning binnen leegstandsnorm verhuurd te krijgen.  Van het maken van advertentieteksten tot afhandeling eindnota's. Tevens heb je de verant-woordelijkheid voor het bepalen van de gewenste aanbiedstrategie van vrijkomende woningen.

 

Verhuurmakelaar

Als verhuurmakelaar ben je verantwoordelijk voor je eigen woningen waarbij je voornamelijk bezig bent met de voor en eindinspecties van een woning en de daarbij alle voorkomende werkzaamheden uitvoert tot de daadwerkelijke verhuur. Het doen van opnames met aannemers voor woningen waarbij renovatie noodzakelijk is, waarbij  mutatiebonnen gemaakt moet worden is een voorbeeld hiervan. Bezichtigingen is ook een onderdeel van werkzaamheden en het informeren van huurders over het gehele proces vanaf moment opzeggen tot verhuur. Hierbij ben je verantwoordelijk voor alle  voorkomende administratieve werkzaam-heden op kantoor om de woning binnen leegstandsnorm verhuurd te krijgen.  Van het maken van advertentieteksten tot afhandeling eindnota's. Tevens heb je de verant-woordelijkheid voor het bepalen van de gewenste aanbiedstrategie van vrijkomende woningen.

 

Verhuurmedewerker / klantbeheer

Uitvoeren van alle voorkomende administratieve werkzaamheden omtrent mutaties van woningen zoals naamswijziging, huurovereenkomsten, huuropzeggingen, woningruil, tenaamstelling, aanbiedingen etc. Plaatsen van advertenties van woningen in regionaal magazine, verzorgen van achtervang balie, registreren van reparatieverzoeken, afsluiten van betalingsregelingen, afgeven van verhuurderverklaringen. Adviseren en informeren van (potentiële) huurders betreffende huur, huisvesting en urgentie. Begeleiden en verwerken van moeilijke gevallen over huurtoeslagzaken (HIP). Administratieve verwerking van projecten over stadvernieuwing zoals vergunningen aanvragen en verwerken, tijdelijke contracten maken en beëindigen. Bezichtigingen plannen, begeleiden en contracteren van huurders. Nevenactiviteiten zoals projectgroepen, assisteren van afdeling verkoop, offertes maken over huurprijsberekeningen.